Drukarnia i introligatornia

Dysponujemy własną

drukarnią offsetową i cyfrową, naświetlarnią, introligatornią oraz pracownią DTP / CTP.

Do każdej pracy indywidualnie dobieramy technologię druku, aby osiągnąć jak najlepsze wydruki końcowe.

Co możemy dla Ciebie zrobić?

Druk offsetowy
Druk cyfrowy
Druk cyfrowy UV na ploterze płaskim
  • Nasza specjalność to przede wszystkim opakowania, pudełka oraz poligrafia do opakowań na płyty kompaktowe i kasety. Drukujemy również szeroki zakres materiałów reklamowych: ulotki, plakaty, katalogi i foldery, teczki ofertowe, naklejki i inne.
  • Zróżnicowane technologie druku pozwalają nam zaoferować konkurencyjne warunki przy zachowaniu najwyższych standardów jakości ? niezależnie czy potrzebujesz małej ilości (małego nakładu?) czy milionów kopii.
  • Dzięki rozbudowanej introligatorni wydruki mogą zostać spersonalizowane i wykończone szeroką gamą uszlachetnień, wysztancowane i sklejone na maszynach automatycznych.

Druk offsetowy

Druk offsetowy jest metodą polegającą na przenoszeniu obrazu z określonej płaskiej formy na podłoże drukowe. Pracujemy na japońskiej maszynie offsetowej RMGT 790-5 w technologii LED UV. Maszyna drukuje w maksymalnym formacie B2+. LED UV pozwala nanosić obrazy na podłoża niewsiąkliwe (folie, kartony metalizowane). Przy druku na papierach wsiąkliwych materiały mogą być poddane dalszej obróbce od razu po wydrukowaniu ? przyspiesza to czas realizacji zamówienia oraz eliminuje potencjalne problemy w dalszej produkcji. Metoda ta świetnie sprawdza się w przypadku dużych nakładów.

Ciekawostką jest fakt, że historia druku offsetowego sięga już XVIII wieku, czyli okresu, w którym wynaleziono litografię. Stało się to za sprawą Aloisa Senefeldera, który podjął decyzję o porzuceniu studiów prawniczych, na rzecz kariery autora scenariuszy teatralnych. Niestety, koszty druku znacznie przewyższały budżet młodego artysty, dlatego podczas wizyty w drukarni postanowił, że sam spróbuje powielić swoje dzieła. Najpierw wykorzystywał do tego miedziane płytki. Jednak grawerowanie na nich tekstu było bardzo żmudnym i czasochłonnym zajęciem. Pewnego razu, przez całkowity przypadek, odkrył, że powierzchnie, które pokryte zostaną mieszaniną wosku oraz mydła przyjmować będą farbę, a nie wodę. Na skutek tego swoje prace wykonywał na kamieniach, które zwilżał, a następnie przy pomocy wałka nakładał na nie emulsję. Były to pierwsze matryce, a sposób ten opatentował już po trzech latach. Dzięki rozwojowi technologii w późniejszym czasie metoda wynaleziona przez Senefeldera przerodziła się właśnie w offset.

Skąd wziął się druk offsetowy?

Doszukując się jego bardziej współczesnych korzeni, powinniśmy zwrócić uwagę na przełom XIX i XX wieku, kiedy to pojawiły się pierwsze rotacyjne maszyny. Były one odpowiedzią na zwiększone zapotrzebowanie na szybki druk, ponieważ wcześniejsze techniki nie pozwalały na powielenie dużych ilości egzemplarzy w stosunkowo krótkim czasie.

Podstawową gamą barw wykorzystywaną w druku offsetowym  jest CMYK, czyli po kolei; cyjan, magenta, żółty i czarny. Dzięki natychmiastowemu utrwaleniu farby lampą LED UV, nie musimy zabezpieczać prac lakierem dyspersyjnym ? wydruki są odporne na ścieranie. Stosowane emulsje są maziste i olejowe, lecz jednocześnie bardzo intensywne. Cylinder pośredni pozwala osiągnąć dokładniejsze odwzorowanie detali, niż w przypadku, gdy forma miałaby się stykać bezpośrednio z podłożem. Technika ta zaliczana jest w związku z tym do druku pośredniego ? z uwagi na pojawiający się tu element pośredniczący, odpowiadający za przełożenie obrazu na materiał.

Druk cyfrowy

Druk cyfrowy jest jedną z najnowocześniejszych metod w poligrafii. Z racji tego, że obraz przesyłany jest bezpośrednio do maszyny, która zajmuje się tworzeniem danej liczby egzemplarzy, mamy tutaj do czynienia z techniką bezpośrednią. Dzięki temu, między innymi, możliwa jest dowolna modyfikacja każdej kopii drukowanego materiału, co nie ma miejsca w przypadku offsetu.

W naszej firmie stosujemy najnowocześniejsze technologie, w celu dopasowania się do wymagań naszych Klientów. Przyjmowane zlecenia wykonywane są na profesjonalnych maszynach ? Konica Minolta AccurioPress C6085.

Oprócz opakowań, pudełek i digipacków, jesteśmy w stanie wyprodukować większość standardowych produkcji, między innymi:

  • wizytówki
  • ulotki
  • katalogi szyte
  • plakaty
  • teczki
  • foldery
  • naklejki

Metoda ta świetnie sprawdza się przy okazji niedużych nakładów. Przebieg druku cyfrowego jest znacznie mniej skomplikowany niż w przypadku większości technik drukarskich. Tutaj obraz powstaje jako wynik naświetlania wałka z warstwą fotoprzewodzącą. Wśród cech charakterystycznych kopii powstałych dzięki tej metodzie niewątpliwie możemy wyróżnić bardzo dobrą jakość, wysokie nasycenie barw czy też duże odwzorowanie oryginału. Znacznie krócej trwa również cały proces. Chociaż praca tego typu sprzętu przypomina działanie drukarki laserowej, w znaczny sposób przewyższa ją jeśli chodzi o uzyskane efekty.

Maksymalny format jaki możemy zadrukować to 320×700 mm. Pracujemy na papierach powlekanych i niepowlekanych, kartonach graficznych, podłożach syntetycznych (folie, PVC i inne). Gramatura to 60-400 gsm. Wszystkie nasze wykrojniki offsetowe jesteśmy w stanie odwzorować również w wersji cyfrowej, co daje Klientom, którzy planują wznowienie swoich wydawnictw, możliwość dużej optymalizacji kosztów. Nowoczesny park maszynowy zapewnia idealną jakość oraz atrakcyjne terminy realizacji.

CMYK, to nic innego, jak zestaw czterech podstawowych kolorów farb drukarskich, czyli cyjanu, magenty, żółtego oraz czarnego. Są one częściowo transparentne, dlatego poprzez odpowiednie mieszanie ich, otrzymujemy szeroką paletę barw. Realizacje tworzone przy jej  użyciu, wykonywane są za pomocą ?metody rastra?. Jest to technika polegająca na nadrukowywaniu malutkich kropek, będących całkowicie nasyconymi swoim kolorem. Mają one różne wielkości i gęstość, jednakże są na tyle małe, że widać je jedynie pod lupą. Dzięki korzystaniu ze sprzętów, które stosują różne taktyki wydruku, mamy możliwość dopasowania odpowiedniej technologii, do wymagań każdego z naszych Klientów.

Introligatornia

Nasza introligatornia to rozbudowany park maszynowy, dzięki któremu każde zlecenie może mieć swój unikalny, osobisty charakter.

Możemy zaproponować różnorodne uszlachetnienia wydruków:

  • folie laminacyjne
  • lakier UV
  • hot stamping
  • tłoczenie wklęsłe i wypukłe

Nowoczesne i zautomatyzowane maszyny do sztancowania i klejenia produktów dają nam możliwość zaoferowania powtarzalności i wysokiej dokładności produktów, przy zachowaniu krótkich terminów realizacji.

Jak przygotować pliki graficzne do druku?

Pliki do druku poligrafii:

  • format pliku – PDF v. 1.3 do 1.5 lub TIFF
  • wymiary 1:1 (w pracach wielostronicowych wymiary stałe dla wszystkich stron)
  • spady 3 mm z każdej strony
  • zgodne z naszą specyfikacją dla danego projektu
  • tryb kolorów CMYK, bez osadzonych dodatkowych profili (lub zadany profil Coated Fogra 39 (ISO 12647-2):2004)
  • jeśli projekt zawiera kolory PANTONE: muszą być przygotowywane jako oddzielny kolor dodatkowy w projekcie lub w oddzielnym pliku o wymiarach identycznych z plikiem projektu
  • maksymalne nafarbienie dla papieru powlekanego 320%, dla niepowlekanego 250%
  • optymalna rozdzielczość 300 dpi. W przypadku obrazów kolorowych i grayscale o rozdzielczości wyższej niż 350 dpi dokonamy automatycznego zmniejszenia do rozdzielczości 300 dpi. Przysłanie grafiki o niższej rozdzielczości niż minimalna oznacza akceptację na obniżenie jakości reprodukcji danego zdjęcia.
  • projekt powinien być wyśrodkowany na stronie, a pole strony powinno mieć wymiary projektu powiększone o rozmiar spadów
  • odległość obiektów graficznych i tekstów od linii cięcia min. 3 mm
  • pliki bez warstw (spłaszczone) i bez znaczników cięcia
  • zalecana kompresja LZW
  • czarne teksty na kolorowym tle (CMYK) muszą być nadrukowane (overprint) – w celu uzyskania większej głębi czarnego w obszarach apli należy generować go z 4 kolorów. Zalecane składowe to C 60, M 60, Y 60, K 100
  • wszystkie bitmapy powinny być zapisane w trybie CMYK 8 bit na kanał, rozdzielczość 300 dpi
  • wszystkie strony powinny być generowane przy użyciu tych samych ustawień.
  • minimalny rozmiar napisów dla krojów jednoelementowych 6 pt; dla krojów dwuelementowych 7 pt

Elementy typu lakier wybiórczy UV, HOT-STAMP, tłoczenie wklęsłe / wypukłe:

  • muszą być przygotowywane jako oddzielny kolor dodatkowy w projekcie lub w oddzielnym pliku o wymiarach identycznych z plikiem projektu
  • obiekty oznaczające w grafice lakier wybiórczy, hot stamping, tłoczenie muszą mieć zadany atrybut nadrukowywania (overprint), oraz powinny być przygotowane jako wektory
  • minimalna grubość obiektu / linii w lakierze punktowym w to 0,5 mm (negatyw – 1 mm)
  • tłoczenie – obiekty powinny być większe niż 2 mm
  • hot stamping – minimalna grubość linii – 0,3 mm, odstęp pomiędzy liniami to minimum – 0,4 mm.
  • uszlachetnienia muszą być odsunięte od linii cięcia/bigowania o minimum 5 mm dla hot stampingu i tłoczeń, dla lakieru 1 mm

Preferujemy pliki produkcyjne bez dodatkowych informacji i znaczników w projekcie + dodatkowy plik poglądowy ze znacznikami (nazwy plików muszą jednoznacznie określać rodzaj pliku).

Jeżeli pliki produkcyjne zawierają dodatkowe informacje (np. linie wykrojnika) powinny być umieszczone na osobnej warstwie, w kolorze spotowym (kontrastowym do przygotowanej grafiki), z atrybutem overprint.